Effectieve communicatie resulteert in succes

Er zijn veel organisaties die bezuinigingen op het communicatiebudget. Is het wel verstandig om de communicatie zo makkelijk opzij te schuiven? Waarom is effectieve communicatie eigenlijk van belang?

‘Copywriting en andere effectieve communicatie creëren binding.’

Er ontstaan steeds meer organisaties en steeds meer producten. Hierdoor verschuift de macht naar de consument. Inspelen op de behoefte wordt daardoor steeds belangrijker.  Waar kiest de consument voor? De goedkoopste aanbieder of toch het A-merk waar hij zich vertrouwd bij voelt? De organisaties die binding creëren hebben een voorsprong.

Elke consument is uniek. Daarom is het als bedrijf zijnde van belang om een beleving te creëren. We willen het gedrag natuurlijk beïnvloeden. Gelukkig kan dit door de inzet van marketing & communicatie.

Wat zijn de voorwaarden voor effectieve communicatie

1. Kies allereerst voor een juiste hoeveelheid informatie. Zoek daarin een balans tussen te veel en te weinig informatie

2. Daarnaast is het van belang dat je voor kwalitatieve informatie kiest. Kijk hierbij naar jouw doelgroep. Zijn de teksten begrijpelijk en toegankelijk.

3. Kijk bovendien naar het tijdstip van de verspreiding. Informatie is namelijk niet effectief als deze de lezer te laat bereikt. Wanneer wordt de content het meest gelezen?

4. Tenslotte is ook het inspelen op jouw doelgroep van belang. Hierbij onderzoek je de wijze waarop jouw ontvanger de informatie selecteert en verwerkt.

Ook wordt online marketing steeds belangrijker voor organisaties. Denk hierbij aan SEA oftewel het zoekmachine adverteren en SEO de zoekmachine optimalisatie van jouw content. Maar ook de inzet van social media is van belang. Kunnen één of meerdere van de bovengenoemde punten verbeterd worden?

Dan wil ik je graag uitnodigingen voor een kop koffie om jouw wensen te bespreken.

koffie-espresso-communicatie

 

Bij Blue Branding Agency kunnen wij samen kijken hoe de communicatie effectief ingezet kan worden. Er dient uiteraard een samenhang tussen de strategie en de uitvoering te zijn. Klik hier voor meer informatie over Blue Branding.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *